۱۳۹۱ مرداد ۳۱, سه‌شنبه

مبحث اهانت به مقدسات

گمان ميكنم كه معضلات اخير داخل ايران، كشور رو به سوي فرافكني هاي مختلفي سوق داده كه يكي از آنها مسئله هتاكي ها و توهين به اديان و شخصيت هاي مقدس آن مي باشد . 
به زعم اين دسته از افراد توهين به مقدسات اكثريت و يا در اقليت يك جامعه نوعي روشن فكري به حساب آمده و مي تواند جامعه را به ساحل سلامت سوق دهد. من به شخصه با نفس عمل توهين به هر چه كه باشد به عنوان يك انسان مخالف هستم و اين عمل را دور از منطق و تمدن مي انگارم. مسلما بعد ديني اين برخورد نيز از قباحت بيشتري برخوردار بوده و غير قابل توجيه است. تمام اديان ريشه اي انسان دوستانه دارند و توهين به آنها نميتواند مطمئنا راه به جايي ببرد.ديانت بهائي نيز پيوسته آماج حملات و هتك حرمت هاي مغرضين بوده و هست اما اين مسئله وقتي بعد دولتي پيدا ميكند، كشتي نجات را بسيار بيشتر از ساحل امانت و دوستي دور مينمايد.در آخرين جمعه ماه رمضان همه ساله در ايران راهپيمايي با عنوان روز قدس صورت ميگيرد كه در مراسم امسال آن در شهر اصفهان و در ميدان نقش جهان، در كنار بسياري از شخصيت هاي سياسي دنيا عكس حضرت عبدالبهاء نيز متاسفانه به آتش كشيده شد كه سبب تالّم قلوب بهائيان گشت. اين در حاليست  كه نقض آشكار حقوق بشر و بويژه حقوق شهروندان بهائي در حق داشتن عقيده قانوني خود و بسياري حوضه هاي ديگر در اين اواخر از شدت بيشتري برخوردار گرديده است.
امر بهائي با دادن هزاران شهيد از ابتداي رسالتش در دوران بابيه تا به حال ذره اي از اعتقادات و مسير الهي خود منحرف نشده است و اين قبيل امتحانات الهي از عزم راسخ احباي امر بهائي به خصوص بهائيان ساكن ايران ذره اي نمي كاهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر